Jarno Kelo toimii palveluesimiehenä Sibeliustalolla ja tilaa vuokratyövoiman talon tapahtumiin sekä konsertteihin. Tapahtuma-alalla muutokset ovat jatkuvia ja joustavuutta tarvitaan.
Arvostan, että pystymme luottamaan palvelun toimivuuteen ja siihen että saamme hyviä työntekijöitä aina tarpeen mukaan, kertoo Jarno.
Vesijärven rannalla sijaitseva Lahden Sibeliustalo on monipuolinen konsertti- ja kongressikeskus, jossa vierailee esiintyjiä Ti-Ti Nallesta maankuuluihin stand up koomikoihin sekä järjestetään konsertteja klassisesta musiikista rockiin. Lisäksi tilat muokkautuvat joustavasti erilaisiin kokouksiin, seminaareihin sekä juhla- ja gaalatilaisuuksiin. Go Onin työvuoroissa oleva henkilökunta vastaa tapahtumien aikana naulakko- ja aulapalvelusta sekä järjestyksenvalvonnasta.
Yhteistyö suunnittelutasolta alkaen toimii hyvin ja taulukko tilauksista sekä vuoroihin vahvistetuista työntekijöistä on pilvipalvelussa koko ajan nähtävillä. Eriluonteisissa tapahtumissa tarvitaan aina vähän eri määrä erilaisia ja luonteisia työntekijöitä.
– Päivitämme taulukkoa yhdessä ja voisi sanoa, että olen lähes päivittäin yhteyksissä Go Onin Nooran ja Jelenan kanssa puolin ja toisin, jotta löydämme yhdessä parhaan lopputuloksen.
– Päivitämme taulukkoa yhdessä ja voisi sanoa, että olen lähes päivittäin yhteyksissä Nooran kanssa puolin ja toisin, jotta löydämme yhdessä parhaan lopputuloksen. Luotto Go Oniin säilyy jatkossakin, vaikka yhteyshenkilömme vaihtuu, sovitut toimintatavat ja tiivis yhteydenpito takaavat sen”
Työvuorot suunnitellaan niin, että paikalla on oikea määrä oikeanlaisia työntekijöitä. Esimerkiksi naulakolla uudelle työntekijälle pyritään laittamaan sellainen vuoro, jossa naulakkopalvelu on maksuton ja näin uudet työntekijät pääsevät rauhassa perehtymään tehtäviinsä.
Sibeliustalolla panostetaan palvelun laatuun ja halutaan, että asiakkaiden sekä heidän asiakkaiden on hyvä tulla vieraaksi. Palvelussa korostuu toimivuus, siisteys, turvallisuus ja sujuvuus.
Asiakkaat toivotetaan tervetulleeksi hymyn kera ja aina pitää olla valmiina palvelemaan asiakkaita. Monesti hyvin pienilläkin asioilla, kuten silitysraudalla tai napin ompeluun tarvittavilla neulalla ja langalla varmistetaan asiakkaittemme onnistunut vierailu luonamme.
Tämä on palveluammatti isolla ja iloisella P:llä. Henkilökuntamme tervehtii aina kohteliaasti ”Hyvää päivää/iltaa, miten voin auttaa?”. Perusteitittelyn pitää olla kunnossa ja ajatusmallinamme, että toimintamme saa asiakkaan palaamaan meille uudestaan ja uudestaan.
Go On toimittaa reippaita ja oma-aloitteisia vuokratyöntekijöitä, jotka osaavat käyttää järkeä siinä, kuinka asiakasta palvellaan ja saadaan heidät tyytyväiseksi. Reippaus ja hymy ovat itsestäänselvyyksiä tällä alalla.
Minun aikanani ei tule mieleen Go Onilta yhtäkään sellaista, että tuo työntekijä ei voisi tulla meille enää uudestaan töihin. Toki asiakaspalvelussa voi ja pitääkin kehittyä, mutta siksi asioita sekä toimintatapoja käydään yhteisesti lävitse, toteaa Jarno.
Sibeliustalon puolesta vuorossa on aina talon oma vahtimestari, mutta muu konserteissa tarvittava naulakko- ja aulahenkilökunta tulee Go Onin Lahden kautta. Asiakkaille työntekijät näyttäytyvät kuitenkin aina Sibeliustalon työntekijöinä.
Kun työntekijä tulee vuoroon, niin meidän työntekijöitämme he ovat. Ei asiakkaan tarvitse tietää kenen kautta palkka maksetaan, toteaa Jarno.
Reijo Mäkitalo
Go On vuokratyöntekijä
Lue lisääJarno on toiminut palveluesimiehenä nyt puolitoista vuotta, mutta Sibeliustalon yhteistyö Go Onin kanssa on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Täyden salin tapahtumaa varten tarvitaan järjestyksenvalvontaan sekä aula- ja naulakkopalveluun molempiin useimmiten 6 henkilöä, joista moni on jo kokeneita sibeliustalolaisia. Usein osa avustaa tapahtumien aikana myös seuraavan päivän tilaisuuksien järjestelyissä.
Miellä on ringissä noin 20 vakituisempaa tekijää, joista moni on kokeneita täällä meillä. Aina vähitellen tulee uutta verta mukaan ja heidät perehdytetään huolella Sibeliustalon toimintatapoihin.
Haastattelun lopuksi kysyimme Jarnon mielikuvaa Go Onista ja vastauksessa riittää adjektiiveja: positiivinen, hauska, iloinen, pirteä sekä herättää positiivisia mielikuvia.
Se mitä Go On tarjoaa meille, niin siitä ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Yhteistyö toimii niin hyvin, että en voisi toivoa enempää, lopettaa Jarno.
Palvelemme 22 paikkakunnalla yrityksiä eri aloilta ja tavoitteena on aito henkilöstökumppanuus, jolla helpotamme asiakkaidemme arkea. Ota yhteyttä tai jätä tarjouspyyntö, niin kerromme kuinka kustannustehokkaasti toimimme asiakkaidemme parhaaksi.
Sinua lähin Go On tiimi auttaa yrityspalveluissa.